مقالات

انواع قفل هیدرولیک و کاربرد آنها

انواع قفل هیدرولیک و کاربرد آنها

حتماً انواع قفل هیدرولیک، قفل کن شیر هیدرولیک و همینطور شیر قفل کن هیدرولیک به گوش شما رسیده است.

در واقع همه این موارد اصطلاحاتی هستند که به جای چک ولو پیلوتی استفاده می شود که به شکل پایلوتی نیز مشهور است.

انواع قفل هیدرولیک برای قفل کردن بار و جلوگیری از سقوط آن استفاده می شود همینطور این قطعات به صورتی طراحی شده اند که از افتادن بار در مدار هایی که سیلندر در بخش پایین قرار گرفته است، جلوگیری می کند.

انواع قفل هیدرولیک و کاربرد آنها

انواع قفل هیدرولیک دوپلوماتیک

یکی از برندهای معروف در خصوص انواع قفل هیدرولیک، دوپلوماتیک است و مربوط به کمپانی ایتالیایی می شود به طوری که در زمینه تولید انواع قفل هیدرولیک، توانسته در لیست پیشتازان قرار بگیرد.

شیر قفل کن ها به طور کلی به دو صورت بلوکی اجرا می شوند و کد فنی که برای آنها وجود دارد VP3 و VP5 است و همینطور برخی از آنها به صورت مدولار دسته بندی می شوند که به شکل زیر شیری اجرا می شوند.

قفل هیدرولیک دوپلوماتیک 4/1 زیرشیری

در بین انواع قفل هیدرولیک، این قفل به طور کلی بیشترین تقاضا را دارد. ماکزیمم فشار کاری برای آن 350 بار در نظر گرفته شده است و فشار شکست چک ولو نیز 3 بار است.

از نظر ماکزیمم لیتراژ عبوری در خطوط کنترل شده نیز رقم 50 دیده می شود و ماکزیمم لیتراژ عبوری در خطوط آزاد آن 75 است.

معمولاً بازه دمای محیط کار از منفی 20 الی مثبت 60 و بازه دمای سیال نیز از منفی 20 تا مثبت 80 ارزیابی شده است.

بازه های ویسکوزیته روغن برای این قطعه بین 10 الی 400 CST بوده و وزن شیر نیز 1.3 کیلوگرم ارزیابی می شود.

این قفل کن دارای کدهای مخصوصی است که یک مورد مخصوص قفل کردن سیلندر در دو طرف بوده و موارد بعدی به ترتیب سبب قفل کردن سیلندر از خط A و از خط B می شود.

قفل هیدرولیک دوپلوماتیک

قفل هیدرولیک 8/3 زیرشیری

در بررسی انواع قفل هیدرولیک، مورد دیگری را مورد معرفی قرار می دهیم.

این مدل ماکزیمم فشار کاری 320 بار را پوشش داده است و فشار شکست ولو برای آن 2 بار است معمولاً ماکزیمم لیتراژ عبوری برای آن بین منفی 20 الی مثبت 50 ارزیابی می شود و بازه دمای سیال نیز از منفی 20 الی مثبت 80 است.

بازه ویسکوزیته روغن 10 الی 400 CST است و وزن شیر نیز حدوداً 2 کیلوگرم اعلام شده است. این مدل از قفل هیدرولیک در لیست مدل های چک ولو پایلوتی قرار دارد و معمولاً خط قفل کننده مخصوص به خود را دنبال می کند.

قفل هیدرولیک 2/1 دوپلوماتیک

این مدل از انواع قفل هیدرولیک، بیشترین فشار کاری را روی 350 بار گذاشته اند و فشار شکست چک ولو برای آن نیز 2 بار است.

میزان ماکزیمم لیتراژ عبوری 300 بوده و بازه دمای محیط کار نیز از منفی 25 الی مثبت 80 ارزیابی شده است بازه دمای سیال برای آن نیز منفی 20 الی مثبت 80 است.

معمولاً بازه ویسکوزیته روغن بین 10 الی 400 بوده و وزن شیر حدوداً 7 کیلوگرم است و در بین انواع قفل هیدرولیک، سنگین وزن شناخته شده است.

قفل هیدرولیک دوبل یا کتابی

معمولاً شیرآلات هیدرولیک نوع زیادی دارند و از شیرهای کاهنده فشار تا شیرهای برقی هیدرولیک دسته بندی می شوند و وظیفه اصلی آنها سازماندهی و کنترل است.

به طور کلی در خرید انواع قفل هیدرولیک می بایست به ویژگی های آن اهمیت زیادی داد. معمولاً دستگاه باید بتواند تنظیم فشار و جریان خوبی داشته باشد و همینطور می بایست در مورد دبی خروجی سیستم نیز رویکرد مناسبی داشته باشد.

این وسیله ها به عنوان قفل کن بار شناخته می شوند و از سقوط بار در مدار جلوگیری می کنند و یکی از مدل های مشهور از انواع قفل هیدرولیک، نیز دوبل یا کتابی است که اجرای دو بخشی داشته و به صورت کاملاً حرفه ای در نظر گرفته می شود.

این مدل از قفل ها از نظر اجرا به بخش مشخص تقسیم می شوند و هر بخش متفاوت از بخش های دیگر دسته بندی شده است.

 

قفل هیدرولیک دوبل یا کتابی

قفل کن جک هیدرولیک

قفل کن جک هیدرولیک یکی از قوی ترین محصولات برند پارکر است.

این قفل کن ها به طور کلی در شرایط بسیار متنوعی دسته بندی شده اند و مشخصات فنی که برای آن دیده می شود سبب پوشش دهی کامل طیف های وسیعی از نیازهای سیستم هیدرولیک هستند.

این مدل از شیر قفل کن ها پارکر عملکرد قدرتمندی دارند و در شرایط کاری دشوار اجرا می شوند و سیکل های کاری طولانی را نیز پوشش می دهند.

این مدل از انواع قفل هیدرولیک، در مدار، نقش کاملاً استراتژیک دارند و حساسیت زیادی برای آنها تعریف شده است به طوری که موقعیت کیفی آنها تضمین شده است.

طراحی منحصر به فرد چک ولو هیدرولیک پارکر بر اساس تکنولوژی خاص و بی نظیری که برای آن اجرا شده است کمک کرده تا یک سیستم حرفه ای اجرا شود.

راندمان کاری برای این دستگاه و طول عمر مفید آنها نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

قفل کن جک هیدرولیک HAWE RH5

این مدل از قفل کن ها قدرت زیادی داشته و مربوط به نمایندگی HAWE است. راندمان کاری بالا برای این قفل کن سبب محبوبیت آن شده است به طوری که توانسته طول عمر مفیدی برای دستگاه ایجاد نماید.

عملکرد دستگاه کاملاً حرفه ای بوده و از سیستم های پیچیده خاصی برای آن استفاده شده است. این دستگاه برای سیکل های کاری بسیار ایده آل است و همینطور در سایز های مختلفی عرضه می شود.

در اجرای انواع قفل هیدرولیک از برند HAWE از بهترین ابزارآلات روز دنیا کمک گرفته شده است و به طور کلی قطعاتی که در این زمینه اجرا می شوند نیز مورد تایید هستند.

انواع قفل هیدرولیک بر اساس سایز دبی

در دسته بندی که برای انواع قفل هیدرولیک در نظر گرفته شده است سایز دبی نیز تعیین کننده موقعیت قفل هیدرولیک است.

مثلاً سایز 4/1 دارای قابلیت دبی 15 لیتر در دقیقه است و سایز 8/3 نیز دبی 35 لیتر در دقیقه را شامل می شود.

از سوی دیگر مدل 2/1 می تواند 45 لیتر در دقیقه را پوشش دهد و در نهایت برای پوشش دبی 70 لیتر در دقیقه نیاز به مدل 4/3 است.

برندهای تجاری مختلفی برای انواع قفل هیدرولیک وجود دارد و هر یک بر اساس موقعیت اجرایی خود دسته بندی اقتصادی می شوند. برخی از مدل ها دو دسته قیمت دارند و برخی نیز شامل سه دسته قیمت گذاری مخصوص هستند.

 

انواع قفل هیدرولیک بر اساس سایز دبی

 

راهنمای خرید انواع قفل هیدرولیک

برای خرید انواع قفل هیدرولیک در ابتدا باید به سراغ سایز مورد نظر خود بروید محیط کاری شما و انتظاری که برای هر دبی دارید تعیین می کند که بهترین سایز برای شما کدام است.

زمانی که سایز مشخص شد نوبت به مشخصات فنی کار می رسد.

معمولاً مشخصات فنی هر یک از انواع قفل هیدرولیک با مدل های دیگر فرق می کند مدلهایی که پوشش دهی کامل دارند

گزینه مناسبی برای کارهای سنگین هستند دقت کنید که پیش از خرید باید مشاوره های لازم را پشت سر بگذارید و سعی کنید همه شرایط را به خوبی سنجید.

شما می توانید از انواع قفل هیدرولیک دوبل استفاده کنید و یا مدل مدولار یا زیر شیری را انتخاب کنید همینطور شرایط استفاده از مدل های کارتریجی نیز برای شما فراهم می شود.

در هر صورت انواع قفل هیدرولیک در سبک های پینیون نیز در بازار فروش دیده می شود و همه این موارد بر اساس نیاز کاربر انتخاب می شود.

بررسی ها مشخص می کند که به طور کلی این مدل از قفل هیدرولیک دوبل از نظر ساختار شرایط مخصوص به خود را دارند .

در خرید اینترنتی توضیحات لازم در اختیار شما قرار می گیرد. در سایت “کنترل بار” می توانید سایر قطعات هیدرولیک موجود را مشاهده کنید و انتخاب خود را بر اساس سبکی که مدنظر دارید.

در نظر بگیرید برخی از مدل ها قیمت بالاتری دارند و برخی دیگر از مدل ها هستند که هم از نظر قیمت مناسب هستند و هم از نظر کیفیت ساخت موقعیت اجرایی خوبی را پشت سر گذاشته اند می توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین سایت کنترل باد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × = هفت