مقالات

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟

پیش از اینکه نصب شیر برقی تایمر دار را انجام دهید باید دفترچه راهنمای شیر برقی را به خوبی مطالعه کنید. در صورتی که دفترچه راهنمای شیر برقی را مطالعه کنید می توانید دستورالعمل‌ های ایمنی نصب شیر را به خوبی بررسی نمایید. با توجه به برند و نوع سیال شما باید نحوه نصب شیر آب برقی را بشناسید. علاوه بر کاتالوگ شیر برقی شما می ‌توانید برچسب بدنه شیر و همچنین بوبین شیر را بررسی کنید تا مشخصات شیر را به خوبی متوجه گردید. شیرهای برقی انواع متنوعی دارند. هر یک از شیرهای برقی دارای ویژگی های خاصی هستند. برندهای تولیدی زیادی تولید شیرهای برقی تایمر دار را بر عهده دارند.

این مسئله که شیر برقی جوابگوی کار شما از نظر دمای کاری، سایز،  آب بند و غیره باشد اهمیت زیادی دارد.  در برچسب هایی که روی شیرهای برقی زده می شود شما می توانید تمامی این ویژگی ها و توضیحات را مشاهده کنید. نوع سیال درون هر یک از انواع شیرهای برقی با یکدیگر فرق می ‌کند. به همین دلیل شما باید به خوبی نوع سیال انواع شیر ها را بررسی کنید و سپس آنها را نصب نمایید. اطلاعات دقیق در مورد سیستم شیرهای برقی را می توانید در وب سایت کنترل باد بررسی کنید.

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟شیر برقی تایمر دار

سیستم لوله کشی شیر برقی تایمر دار دارای چه ویژگی می باشد ؟

سیستم لوله کشی برای نصب شیر برقی تایمر دار که جهت آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد منحصر به فرد می باشد. شما برای نصب کردن شیرهای برقی تایمر دار آبیاری باید برخی نکات را در نظر بگیرید که این نکات عبارت هستند از :

  1. ابتدا اطمینان پیدا کنید که مدار تحت فشار قرار نگرفته است. این مسئله که سیستم خاموش باشد و همچنین بعد از خاموش کردن اجازه دهید سیستم خنک گردد اهمیت زیادی دارد.
  2. لوله ها را از نظر عدم مواردی مانند گرد و خاک، زنگ زدگی، وجود پلیسه و براده و غیره باید به طور کامل بررسی نمایید.
  3. توصیه می ‌کنیم که پیش از نصب شیرهای برقی لوله ها را به طور کامل شستشو دهید. ذرات و همچنین ناخالصی های ریز وارد لوله می شوند و انسداد لوله را به همراه می آورند. وجود کثیفی ها و ناخالصی ها در لوله ها یکی از دلایل مهم بد عمل کردن شیرهای برقی است این مشکل را با باز کردن لوله ها و همچنین شستشوی کامل لوله ها می توانید رفع کنید.
  4. در صورتی که از تمیزی سیستم شیرهای برقی اطمینان خاطر ندارید پیشنهاد می دهیم که با توجه به نوع سیال عبوری از درون شیرهای برقی، فیلتر رد کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟شیر برقی تایمر دار

موقعیت قرارگیری شیرهای تایمر دار برقی

موقعیت قرارگیری شیر برقی تایمر دار بر اساس استانداردهای مشخص شده تنظیم می ‌گردد. برخی از نکاتی که در مورد موقعیت نصب و قرارگیری شیرهای برقی اهمیت زیادی دارد عبارت است از :

  1. توصیه می ‌کنیم که شیر برقی را در محیط خشک که دارای تهویه مناسب می باشد نصب کنید. چرا که شیرهای برقی در طول مدت استفاده امکان دارد که داغ شوند. برای خنک سازی شیرها نیاز است که پیرامون شیرهای برقی فضای ضروری وجود داشته باشد.
  2. بسیاری از شیرهای برقی تنها برای عبور سیال از یک قسمت مورد استفاده قرار می گیرند. زمان نصب هر یک از شیرهای برقی باید به خوبی جهت های خروجی و ورودی آنها را چک کنید. در بسیاری از موارد جهت صحیح جریان را با یک فلش روی بدنه شیر برقی مشخص کرده‌ اند.
  3. لوله های دو سمت شیرهای برقی نیاز است که به صورت کاملا محکم بسته شود. از آچار مناسب باید برای بستن لوله ها و شیر ها استفاده نمایید.
  4. از فشار و بار غیر ضروری روی سیستم شیر برقی باید جلوگیری کنید.
  5. بهترین موقعیت برای نصب شیرهای برقی به این صورت است که بوبین شیرهای برقی به سمت بالا کشیده شود و زاویه ۹۰ درجه ایجاد کند. این کار موجب می گردد که خطر مربوط به جمع شدن خاک و همچنین کثیفی شیرهای برقی کاهش یابد.

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟شیر برقی تایمر دار

نصب بوبین روی هر یک از شیرهای تایمر دار برقی

بوبین شیر برقی تایمر دار باید روی شفت سلونوئید شیر برقی سوار شود. به همین دلیل شما باید بدانید که به هیچ وجه بوبین را زمانی که روی شیر برقی نصب نشده روی منبع تغذیه برق وصل نکنید. چرا که در این صورت امکان دارد بوبین بسوزد. برای اینکه از این جهت نصب اطمینان خاطر داشته باشید باید کاتالوگ شیرهای برقی را به خوبی مورد مطالعه قرار دهید. مهره قفل کن بوبین را به طور کاملا محکم ببندید. در این صورت زمان کار کردن شیر برقی، بوبین دچار لرزش و چرخش نمی گردد. اما دقت داشته باشید که مهره را نباید بیش از اندازه سفت کنید چرا که در این صورت به بوبین آسیب می رسانید. به طور معمول گشتاور مورد نیاز جهت بستن مهره های بوبین ۵ نیوتن متر می باشد.

نحوه نصب سوکت بوبین شیر برقی تایمر دار چگونه است ؟

نحوه نصب سوکت بوبین در شیر برقی تایمر دار اهمیت زیادی دارد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که شیر های برقی تایمر دار دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. جهت نصب این شیرهای برقی باید برخی نکات در نظر گرفته شود که این نکات عبارت هستند از :
1.  ابتدا باید به خوبی سیم اتصال را به زمین وصل کنید.

  1. از لوله جهت اتصال به زمین نباید کمک بگیرید.
  2. سوکت را به بوبین شیرهای برقی وصل نمایید. اطمینان حاصل نمایید که بین سوکت و بوبین رطوبت وجود نداشته باشد.
  3. گشتاور مورد نیاز جهت بستن سوکت حدود ۵ نیوتون متر می ‌باشد.
  4. کابل را باید به گونه ‌ای قرار دهید که رطوبت به وجود آمده روی کابل، وارد سوکت نگردد.

تمامی موارد ذکر شده را نصابان حرفه ‌ای به خوبی می شناسد. آنها می توانند هر یک از شیرهای برقی را به بهترین نحو ممکن نصب کنند تا کارایی شان دچار مشکل نگردد.

راه اندازی شیرهای تایمر دار برقی

راه اندازی شیر برقی تایمر دار به صورت اصولی و استاندارد باید انجام شود. شما تنها زمانی که بوبین و شیر را به درستی نصب کرده باشید می توانید برق شیر را متصل سازید. دقت داشته باشید که امکان دارد روی سیستم برق فشار وجود داشته باشد. زمان استفاده کردن از بوبین شیر برقی تا اندازه زیادی داغ خواهد شد. بعد از نصب کردن شیر اگر شیر برقی به خوبی عمل نکند در بسیاری از موارد این عیب قابل رفع می باشد. شیر برقی از آنجایی که دارای کثیفی و گرد و خاک است مسدود می گردد. این عیب به دلیل نفوذ ناخالصی ها و گرد و خاک به پورت های خروجی و ورودی شیر برقی می باشد.

چگونه شیر برقی تایمر دار را نصب کنیم ؟شیر برقی تایمر دار

در صورت نصب لوله ها اگر آنها تمیز به نظر برسند اما درونشان براده و پلیسه وجود داشته باشد باید برای تمیز کردن آنها اقدامات لازم انجام شود. در صورت به وجود آمدن چنین مشکلی بعد از تمیز کردن لوله باید شیر ها را باز کنید و اجزای درونی آنها را تمیز نمایید. جهت مونتاژ و دمونتاژ کردن قطعات شیر برقی تایمر دار باید به دفترچه آن مراجعه نمایید. شیر برقی را در جهت اشتباه اگر وصل کنید خروجی و ورودی شیر اشتباه نصب می گردد. فشار سیال را پیش از اینکه به شیر برقی آسیب وارد شود، باید به وسیله شیر کاهش دهنده تنظیم کنید. قطر لوله ها را افزایش دهید تا سرعت سیال کمتر شود.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + دو =